전희은
Jun Heeeun
- Heeeunjun0102@gmail.com
- Heey0102@daum.net
- @heeeunjun_
CV
- 2024. 03 서울여자대학교 일반대학원 조형학과 도자공예전공 석사 수료
- 2022. 02 서울여자대학교 아트앤디자인스쿨 공예전공 미술학사 졸업
- 2022. 03-2022. 12 행복한 공예교육 '공유공예 서울' 서울여자대학교 산학협력단 연구원
- 2022. 03-2022. 12 한국재활재단, 서대문장애인복지관 '품품프로젝트 3' 참여
- 2024 02- 고흥분청분화박물관 레지던시 입주작가
- 2024 <Cheers! >, 솔루나 리빙 갤러리, 서울
- 2024 <PREVIEW_ 흔적 >, 고흥분청문화박물관, 고흥
- 2023 <2023 현대도예 새로운 도약 >, 양구백자박물관, 양구
- 2023 <ASYAAF & Hidden Artist Festival >, 홍익대학교 현대미술관, 서울
- 2023 제 48회 서울여자대학교 공예학과 동문회 <온공예전 >, 바롬갤러리, 서울
- 2023 2023 공예공감<공감도 마켓 >, 제로룸 갤러리, 서울
- 2023 <궁회현물(宮懷現物)'展 >, 한국전통문화대학교 안국동 별궁, 부여
- 2022 <Essential for our next Beginning >, 바롬갤러리, 서울
- 2022 <Form&Texture >, 중랑아트센터, 서울
Academic ability
- 2022. 02 Seoul Women's University Art & Design School Major in Craft Bachelor's degree Graduation
- 2022. 02 Seoul Women's University Major in Ceramics Master of Fine Arts Completion
Residence
- 2024. 02- BUNCHEONG CULTURE MUSEUM OF GOHEUNG
Experience
- 2022. 03-2022. 12 Happy Craft Education 'Shared Craft Seoul' Researcher at Seoul Women's University Industry-Academic Cooperation Group
- 2022. 03-2022. 12 Korea Rehabilitation Foundation Participates in 'Proposal Project 3' at Seodaemun Welfare Center for the Disabled
Exhibition
- 2024 <Cheers! >, Soluna Living Gallery, Seoul
- 2024 <PREVIEW_Traces >, Goheung Buncheong Culture Museum, Goheung
- 2023 <2023 Modern Pottery New Leap >, Yanggu White Porcelain Museum, Yanggu
- 2023 <ASYAAF & Hidden Artist Festival >, Hongik University Museum of Modern Art, Seoul
- 2023 48th Seoul Women's University Crafts Department Alumni Association <On Craft Exhibition>, Bahrom Gallery, Seoul
- 2023 Craft Sympathy <Sympathy Market >, Zero Room Gallery, Seoul
- 2023 <(宮懷現物)'展 >, Korean Traditional Culture University Anguk-dong Byeolgung, Buyeo
- 2022 <Essential for our next starting>, Bahrom Gallery, Seoul
- 2022 <Form&Texture > Jungnang Art Center, Seoul
작가노트 요약
일종의 '다듬기'를 통해 우리는 반복해서 반성하고, 더 나은 방향으로 성장할 수 있다. 도자에서 이러한 다듬기를 본인은 흙을 깎아내는 과정으로 표현하고자 하였다. 하나의 형태를 만들고서 흙이라는 재료의 특성을 사용해 다시 모든 표면에 손길을 남긴다. 그리고 화장토를 바른 뒤 다시 깎아내면서 분청사기의 상감기법을 활용해 이를 표현하고자 하였다.
Through a kind of 'trimming ', we can repeatedly reflect on ourselves and grow in a better direction. In ceramics, this trimming was intended to be expressed as a process of caving the clay. After making a shape, the characteristics of the material called clay are used to leave a touch on all surfaces again. And after applying the slip soil, it was cut again to express this by using the inlaid technique of Buncheong pottery.